Eroarea din Game of Thrones, ”comoara” Starbucks: câți bani a câștigat producătorul de cafea

de: Alexandru Puiu
10 05. 2019

Ultimul episod din Game of Thrones a inclus un pahar de cafea Starbucks. Acesta nu avea ce să caute în cadru, dar designul personalizat al ambalajului a facilitat viralizarea.

Conform estimărilor unor experți specializați pe monetizarea viralizării, datorită gafei din Game of Thrones, Starbucks s-a bucurat de reclamă gratuită în valoare de 2,3 miliarde de dolari. Chiar dacă episodul ar fi trebuit să fie despre contruntarea finală dintre Cersei Lannister și armata lui Daenerys, nimeni nu a putut să ocolească referințele la Starbucks din ultimele zile în corelație cu GoT.

Paharul de pe masa petrecerii din Winterfell, s-a transformat într-un fenomen online și a devenit o lecție de viralizare, indiferent dacă prezența lui acolo a fost neintenționată. Au existat scenarii conform cărora paharul nici măcar nu provine de la Starbucks, ci de la o cafenea independentă, dar este foarte similar cu cel al lanțului de cafenele.

Un lucru este însă sigur, Starbucks nu a investit vreun ban în această plasare de produse. Tocmai pentru a lămuri acest detaliu, producătorii HBO au reeditat episodul, iar dacă te uiți la versiunea disponibilă acum pe HBO Go, aceea nu mai include faimosul pahar. Chiar și așa, oficialii Starbucks pot să sară în sus de bucurie datorită beneficiilor desprinse din gafa monumentală.

Cei de la CNBC au atras atenția asupra raportului unei companii specializate pe marketing. Aceasta a apreciat că paharul aparent nevinovat s-a reflectat în beneficiile unei campanii de marketing în valoare de 2,3 miliarde de dolari. Detaliul constă însă în faptul că banii respectivi nu au fost cheltuiți de Starbucks.

CEO-ul Hollywood Branded, compania din spatele studiului, a atras atenția asupra unicității setului de circumstanțe. ”Aceasta este o oportunitate o dată în viață pentru Starbucks”. Ca să înțelegi un pic mai bine amploarea fenomenului cultural declanșat de paharul de cafea din Game of Thrones, după episodul păcătos, numele producătorului de cafea a fost menționat de 10.627 de ori în online, la TV și la radio. O altă firmă de analiză a concluzionat că asocierea dintre Game of Thrones și Starbucks a fost prezentă pe rețele sociale de 193.000 de ori în doar 48 de ore.